Kundservice

För att du ska känna dig trygg med ditt köp har vi samlat information om ditt köp på den här sidan. Om du undrar över något är det bara att du skickar ett mejl till info@lillagarnbutiken.se

Betalning

Hos oss kan du betala med både Swish och kort. Instruktioner finns när du genomför din beställning och vårt Swish-nummer är 123 127 5270.

Ångerrätt och retur

Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför har du 30 dagars öppet köp på varor inköpta hos oss, oavsett om du har handlat i butik eller i webbutiken. Mönster, specialbeställda varor och presentkort är undantagna returrätten.

Efter de 30 dagarnas returrätt har du bytesrätt på varor som inte har utgått ur sortimentet. Här finns alltså tekniskt sett inte någon bortre tidsgräns, men återigen så måste varan fortfarande finnas i vårt sortiment. Mönster, specialbeställda varor och presentkort är undantagna returrätten.

Om du vill returnera varor till Lilla garnbutiken gör du det enklast med vår egen retursedel via Postnord. Du kommer att få en fil med retursedeln i pdf-format som du skriver ut och klistrar på ditt paket. Paketet lämnas sedan hos närmaste ombud. Beställer du nya varor kan du alltid be oss skicka med en utskriven retursedel. 

Utöver att köpa en retursedel behöver du även höra av dig till oss för att vi ska kunna hantera din retur. Det kan du göra på två sätt:

1. Mejla oss. Leta upp din orderbekräftelse som innehåller varorna du vill returnera, svara på mejlet med vad du vill returnera.

2. Bifoga ett brev i ditt paket med ordernummer, vad du vill returnera och mängd.

När vi har tagit emot dina varor så kommer vi att återbetala det belopp du har betalat för varorna. Observera att fraktkostnader inte återbetalas. Om du har använt varorna kommer vi att göra en bedömning av varans värde och återbetala dig detta.

Vi återbetalar inte eventuella frakt- och returkostnader till dig. Återbetalningen kommer att ske så fort som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter att vi har fått tillbaka varorna.

Om du inte hämtar ut ditt paket

Om ditt paket hamnar hos ett ombud och du inte hämtar ut paketet kommer vi att beakta detta som en retur. Vi kommer att ta ut en kostnad på 250 kronor i returavgift och hanteringsavgift, vi kommer att dra detta ifrån det vi återbetalar dig så länge din order överstiger detta belopp. Om det inte gör det kommer du att få en faktura på detta belopp.

Byte

Byten accepterar vi i 30 dagar, men om vi har kvar samma kvalitet och färg i sortimentet är du välkommen att byta in ditt oanvända nystan i upp till ett år.

Rent praktiskt kan ett byte ibland innebära att du får göra en ny beställning, men hör av dig till oss först så ser vi vad som är bäst i ditt fall.​

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.

Reklamation

Om du skulle ta emot en vara som det sedan visar sig vara fel på är det viktigt att du hör av dig så snart som möjligt till oss på Lilla garnbutiken där du beskriver felet med varan så att vi kan ersätta dig.

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.