Kundservice

För att du ska känna dig trygg med ditt köp har vi samlat information om ditt köp på den här sidan. Om du undrar över något är det bara att du skickar ett mejl till info@lillagarnbutiken.se

Betalning

Hos oss kan du betala med både Swish och kort. Instruktioner finns när du genomför din beställning och vårt Swish-nummer är 123 127 5270.

Ångerrätt och retur

Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför har du 14 dagars öppet köp på varor inköpta hos oss, oavsett om du har handlat i butik eller i nätbutken. Mönster och presentkort är undantagna returrätten.

Hör av dig i ett mejl där du tydligt förklarar vad du vill returnera eller byta till info@lillagarnbutiken.se. Vi kan hjälpa dig att ordna en retursedel, fraktkostnaderna för en retur via oss kostar 49 kronor och vi drar beloppet från det belopp vi återbetalar till dig. Varorna behöver inte ha kommit fram till oss inom 14 dagar, det räcker med att du hör av dig inom dessa dagar.

Vi återbetalar inte eventuella frakt- och returkostnader till dig. Återbetalningen kommer att ske så fort som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter att vi har fått tillbaka varorna.

Om du inte hämtar ut ditt paket

Om ditt paket hamnar hos ett ombud och du inte hämtar ut paketet kommer vi att beakta detta som en retur. Vi kommer att ta ut en kostnad på 250 kronor i returavgift och hanteringsavgift, vi kommer att dra detta ifrån det vi återbetalar dig så länge din order överstiger detta belopp. Om det inte gör det kommer du att få en faktura på detta belopp.

Byte

Byten accepterar vi i 14 dagar, men om vi har kvar samma färgbad är du välkommen att byta in ditt oanvända nystan även efter denna tid - här finns alltså ingen bortre tidsgräns. Mönster är undantagna från bytesrätten.

Rent praktiskt kan ett byte ibland innebära att du får göra en ny beställning, men hör av dig till oss först så ser vi vad som är bäst i ditt fall.​

 

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.

Reklamation

Om du skulle ta emot en vara som det sedan visar sig vara fel på är det viktigt att du hör av dig så snart som möjligt till oss på Lilla garnbutiken där du beskriver felet med varan så att vi kan ersätta dig.

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.