Refund policy

 

Returer och byten

Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför har du 30 dagars öppet köp på varor inköpta hos oss, oavsett om du har handlat i butik eller i webbutiken. Om det är något fel på din vara ber vi dig skrolla ner i texten till "Reklamationer".

Mönster, specialbeställda varor och presentkort är undantagna returrätten. Varorna måste vara i säljbart skick, annars återbetalar vi dig det vi bedömer att varan kan säljas för i befintligt skick. Du har alltid rätt att undersöka din produkt men du kan exempelvis inte sticka med garnet och lämna tillbaka det.

Efter de 30 dagarnas returrätt har du 6 månaders bytesrätt på varor som inte har utgått ur sortimentet. 

En retur gör du lättast genom vår returportal där du beställer din fraktsedel. Utöver att boka en retur behöver du berätta för oss vad du ska returnera, antingen skriver du ut retursedeln som du får i vår returportal och fyller i den. För snabbast hantering anmäler du din retur via ditt kundkonto här på hemsidan. Logga in med din e-post, klicka på ordern och markera vad du vill returnera. 

Tänk på att alltid returnera varor med originalförpackning. Paketet lämnas sedan hos närmaste Postnord-ombud.

Om du bor i närheten är du även varmt välkommen att komma in till oss i butiken för att göra din retur där.

När vi har tagit emot dina varor så kommer vi att återbetala det belopp du har betalat för varorna. Observera att fraktkostnader inte återbetalas. Om du har använt varorna kommer vi att göra en bedömning av varans värde och återbetala dig detta.

Vi återbetalar inte eventuella frakt- och returkostnader till dig. Återbetalningen kommer att ske så fort som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter att vi har fått tillbaka varorna.

Returportalen hittar du även här: https://return.shipmondo.com/lillagarnbutiken

Ditt kundkonto hittar du här: https://shopify.com/52084048068/account 

Reklamation

Om en vara är felaktig är det viktigt att du hör av dig så fort du upptäcker felet. Felaktiga varor ersätts antingen ekonomiskt eller så får du en ny vara. 

En felaktig vara är inte att du vid ett köp köper garn i en färg och färgbad och vid nästa beställning av samma garn får ett annat färgbad. Se alltid till att köpa tillräckligt med garn vid samma tillfälle.

Om du inte hämtar ut ditt paket

Om ditt paket hamnar hos ett ombud och du inte hämtar ut paketet kommer vi att beakta detta som en retur. Vi kommer att ta ut en kostnad på 100 kronor i returavgift och hanteringsavgift, vi kommer att dra detta ifrån det vi återbetalar dig så länge din order överstiger detta belopp. Om det inte gör det kommer du att få en faktura på detta belopp.

Tvist

Om vi inte håller med varandra har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.