Left Continue shopping
Your Order

You have no items in your cart

Glöm inte att köpa garn till ditt mönster om vi ska skicka det

Refund policy

Returer och byten

Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Därför har du 30 dagars öppet köp på varor inköpta hos oss, oavsett om du har handlat i butik eller i webbutiken. Mönster, specialbeställda varor och presentkort är undantagna returrätten. Varorna måste vara i säljbart skick, annars återbetalar vi dig det vi bedömer att varan kan säljas för i befintligt skick. Du har alltid rätt att undersöka din produkt men du kan exempelvis inte sticka med garnet och lämna tillbaka det.

Efter de 30 dagarnas returrätt har du bytesrätt på varor som inte har utgått ur sortimentet. Här finns alltså tekniskt sett inte någon bortre tidsgräns, men återigen så måste varan fortfarande finnas i vårt sortiment. Mönster, specialbeställda varor och presentkort är undantagna returrätten.

Om du vill returnera varor till Lilla garnbutiken gör du det enklast med vår egen retursedel via Postnord. Du kommer att få en fil med retursedeln i pdf-format som du skriver ut och klistrar på ditt paket. Paketet lämnas sedan hos närmaste ombud. Beställer du nya varor kan du alltid be oss skicka med en utskriven retursedel. Om du bor i närheten är du även varmt välkommen att komma in till oss i butiken för att göra din retur där.

Utöver att köpa en retursedel behöver du även höra av dig till oss för att vi ska kunna hantera din retur. Det kan du göra på två sätt:

1. Mejla oss. Leta upp din orderbekräftelse som innehåller varorna du vill returnera, svara på mejlet med vad du vill returnera.

2. Bifoga ett brev i ditt paket med ordernummer, vad du vill returnera och mängd.

När vi har tagit emot dina varor så kommer vi att återbetala det belopp du har betalat för varorna. Observera att fraktkostnader inte återbetalas. Om du har använt varorna kommer vi att göra en bedömning av varans värde och återbetala dig detta.

Vi återbetalar inte eventuella frakt- och returkostnader till dig. Återbetalningen kommer att ske så fort som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter att vi har fått tillbaka varorna.

Reklamation

Om en vara är felaktig är det viktigt att du hör av dig så fort du upptäcker felet. Felaktiga varor ersätts antingen ekonomiskt eller så får du en ny vara. 

En felaktig vara är inte att du vid ett köp köper garn i en färg och färgbad och vid nästa beställning av samma garn får ett annat färgbad. Se alltid till att köpa tillräckligt med garn vid samma tillfälle.

Om du inte hämtar ut ditt paket

Om ditt paket hamnar hos ett ombud och du inte hämtar ut paketet kommer vi att beakta detta som en retur. Vi kommer att ta ut en kostnad på 250 kronor i returavgift och hanteringsavgift, vi kommer att dra detta ifrån det vi återbetalar dig så länge din order överstiger detta belopp. Om det inte gör det kommer du att få en faktura på detta belopp.

Tvist

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.