Vanliga frågor

Ordrar

Kan jag ändra min order?

Vi förstår helt, vi ändrar oss ibland också! Vi har dock svårt att ändra eller annullera ordrar när de är lagda eftersom vi försöker skicka ditt paket så snabbt som möjligt.

Självklart har du rätt att returnera din beställning inom 30 dagar om du vill.

Vad är förhandsbeställning?

En del av de varor som finns på hemsidan är förhandsbeställningar. Då framgår det när du lägger din beställning. Hela din order skickas samtidigt.

Får jag alltid samma färgbad?

Vi skickar alltid samma färgbad, om du inte har bett oss att skicka olika färgbad. Om vi inte har samma färgbad på hyllan hör vi av oss till dig med en ny beräknad leveranstid.

Varför rear ni inte?

Vi har full förståelse för att våra garner många gånger är dyra och det hade varit najs med en rabatt.

Vi har istället valt att ha hög personaltäthet för att kunna ge dig bästa service och en stor lokal med brett utbud, varje dag.

Frakt

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar till hela EU i dagsläget.

Hur lång tid tar det innan jag får min order?

Standardfrakt med Postnord tar 1-3 arbetsdagar och vi arbetar för att skicka ditt paket så snabbt som möjligt, vanligtvis skickar vi samma eller nästföljande vardag (undantag förhandsbeställningar). Vi skickar i kronologisk ordning, så om det är så att det har inkommit många ordrar så kommer vi att komma fram till din beställning så snart vi kan.

Om det skulle vara något som fattas i din order hör vi av oss till dig med en ny förväntad leveranstid.

Returer och återbetalning

Hur returnerar jag en beställning?

Ibland blir det inte som man tänkt sig och därför har du 30 dagars öppet köp på oanvända varor inköpta hos oss, oavsett om du har handlat i butik eller i webbutiken. Du har även bytesrätt hos oss i 6 månader på varor som inte har utgått ur sortimentet. Specialbeställda varor och presentkort är undantagna returrätten, på rea-varor har du öppet köp men inte bytesrätt. Tänk på att alltid returnera varor med originalförpackning. 

En retur kan du anmäla på vår hemsida. Logga in och ta fram din order som du vill returnera, här registrerar du din retur. Du kommer sedan att få ett mejl med instruktioner och länk till vår returportal där du bokar en returfrakt för 49 kronor. Observera att vi inte har möjlighet att besöka ombud och därför endast tar emot paket som levereras direkt till butiken. Självklart är du även välkommen in till vår butik för att lämna tillbaka varor. 

Returfrakt kan bokas här: https://return.shipmondo.com/lillagarnbutiken

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka mina pengar?

Vi hanterar din retur inom en vecka och då får du en bekräftelse på din retur och din återbetalning initieras. Därefter tar det några dagar innan det syns på kontoutdraget.

Besöka butiken

Var finns butiken?

Vår butik ligger i Torslanda, Göteborg. Adressen är Gamla Flygplatsvägen 24. Välkommen!

Finns alla varor i butiken?

Butiken och webben delar lager, men ofta har butiken mer än vad som finns online. Saknar du något online är du alltid välkommen in till oss, eller ring först om du har en bit att åka.